Bemutatkozás

Iskolánk bemutatása

Intézményünkben Sajátos Nevelési Igényű (SNI), azaz tanulásban akadályozott, értelmileg akadályozott, súlyosan-halmozottan sérült és autizmussal élő gyermekeket nevelünk-oktatatunk.

Tanulóink a Tanulási Képességet Vizsgáló Szakértői és Rehabilitációs Bizottság vizsgálata után, érvényes szakvéleménnyel kerülhetnek intézményünkbe.

Alaptevékenységeink:

  • Óvodai nevelés
  • Általános iskolai oktatás
  • Fejlesztő iskolai nevelés-oktatás
  • Autizmussal élő gyermekek oktatása-nevelése
  • Készségfejlesztő Iskolai oktatás értelmileg akadályozott és autizmussal élő tanulók számára
  • Terápiák: szomatopedagógiai fejlesztés, logopédiai ellátás, szenzomotoros integrációs terápia (TSMT), pszichoterápia
  • Alapfokú művészetoktatás: néptánc, festészet-grafika
  • Kollégiumi ellátás

Pedagógiai célkitűzéseink:

Sajátos Nevelési Igényű tanulóink képességeikhez mérten sajátítsák el:

  • a társas kapcsolatok alapvető szabályait, normáit,
  • a hétköznapi élethelyzeteknek megfelelő magatartási formákat, szokásokat,
  • az egyéni lehetőségeikhez mért műveltségi elemeket és munkafolyamatokat, hogy felkészüljenek a felnőttkori, irányított életlehetőségekre.
  • tanulásban akadályozott tanulóink, a nevelés, oktatás során sajátítsák el azokat az ismereteket és készségeket, melyek az önálló életvitelhez szükségesek.

Óvodánk

Célunk, hogy a sajátos nevelési igényű gyerekek óvodai nevelésük során szociálisan, érzelmileg, értelmileg képessé váljanak a sikeres iskolai beilleszkedésre.

Iskolánk

Értelmileg akadályozott tanulóink egyéni fejlődésmenet figyelembevételével sajátíthatják el a tanórákon az ismereteket, Iskolánk elsősorban az életre készít fel. Azoknak a képességeknek a kialakítását célozzuk meg melyek a leghatékonyabban segítik a gyermekek szociális integrációját. Mindezek megvalósításához speciális fejlesztő eszközökkel felszerelt mozgásfejlesztő terem, tornaterem, logopédiai szoba, tankonyha, informatika terem áll rendelkezésre.

Szabadidős tevékenység keretében tanulóink hitoktatásban, énekkari, alkotóköri, báb és sport foglalkozásokban részesülnek, részt vesznek sportnapokon, kirándulásokon, nyári táborokban.

Tanulmányi és sportversenyeken képviselik iskolánkat.

A súlyosan, halmozottan fogyatékos tanulók fejlesztő iskolai oktatás keretében teljesítik tankötelezettségüket.

Cél életkörülményeik javítása, fejlesztésük elősegítése. A szűkebb és tágabb környezet megtapasztalása, saját életük, mindennapi élmények, társas kapcsolatok megélése, kommunikációjuk fejlesztése és mozgásállapotuk javítása, egyéni fejlesztési terv alapján.

Autizmussal élő gyermekeink számára speciális fejlesztő módszerekkel biztosítjuk az ismeretek elsajátítását.

Készségfejlesztő Iskolánk

Az értelmileg akadályozott tanulók a 8. évfolyam befejezése után a készségfejlesztő iskola további évfolyamain sajátíthatják el a munkatevékenységeket.

A képzés sajátosságai:

  • a munkavégzés során figyelembe vesszük tanulóink eltérő fizikai teljesítőképességét, terhelhetőségét
  • az elméleti ismeretszerzést elsősorban gyakorlati tevékenységbe ágyazottan alkalmazzuk
  • a munkavégzés kiscsoportokban történik

Intézményünk elsőként csatlakozott a Külső Munkahelyi Gyakorlat Programhoz, mely során tanulóink integrált munkahelyen dolgozhatnak.

A felvétel feltételei:

  • 9. évfolyamtól TKVSZRB kijelölő határozata
  • egészségügyi alkalmasság

iskola

Adója 1%-ával támogassa a Kádas György alapítványt!
Adószám: 18371392‑1‑04
Számlaszám: 11733027-20029360